תערוכת הטקסטיל הבינלאומית בפרנקפורט 2018

ווילון גלילה

תערוכת הטקסטיל הבינלאומית בפרנקפורט 2018 – מה חדש בוילונות

מידי שנה מתקיימת תערוכת הטקסטיל הבינלאומית הגדולה ביותר בעולם בפרנקפורט שבגרמניה. מעצבי טקסטיל מכל העולם מגיעים לתערוכה להציג את הטרנדים הקיימים בשוק הן מבחינת סוגי בדים והן מבחינת צבעים, גוונים וטקסטורה. בתערוכה השנה הגיעו כ-300 ישראלים מתעניינים ולמעלה מ-10 חברות ישראליות הציגו את המוצרים שלהם לעולם הרחב. במאמר זה אתמקד בנושא הווילונות, הטרנדים הקיימים בשוק והטרנד החדש לשנת 2018 שבא לידי ביטוי בתערוכה.

חברת House of Happiness לווילונות - Heimtextil

חברת House of Happiness לווילונות – Heimtextil

הגיע הרגע לבחור וילונות לחלל הבית או המשרד ואנו לא באמת יודעים מאיפה להתחיל. לפניכם מדריך קצר לסוגי הווילונות השולטים בשוק, מה כדאי ומומלץ ומה היתרונות בכל וילון.

וילון נשפך – מדובר בווילונות שתפורים על קפלים בעלי מראה טבעי, מתאים בעיקר לחלונות וטרינות מאחר והווילון חייב להיות נשפך עד הרצפה. מומלץ לבחור בבדי פוליאסטר 100% עם מראה טבעי על מנת שהתחזוקה תהיה קלה ונוחה יותר. ניתן לכבס בדים אלה ב-℃30 והם אינם מתכווצים או מתקמטים, כך ניתן להימנע מניקוי יבש שיקר ולא תמיד יעיל.

ווילון נשפך

וילון נשפך – ווילונות לב ראשון לציון

וילון רומאי – מתאים לעיצוב בעל מראה מינימליסטי ונקי ונותן פתרון לכיסוי וטשטוש ארגז תריס שבולט מהקיר ואינו אסתטי. הווילון הרומאי מלביש את החלל ולא מאפשר למשקופים להיות חשופים, שומר על קווי האדריכלות, קווים ישרים ונקיים ואינו יוצר נפח על החלון. וילון רומאי עדיף על וילון נשפך כאשר יש חלון קצר שאינו מגיע עד הרצפה או במקרה שיש רהיט מתחת לחלון.

וילון Sun Strip – טרנד נוסף של וילונות שקיים במספר סוגים. למטבחים וחללים רטובים מומלץ על וילון העשוי מחומר PVC שהוא חסין מאש וקל לשטיפה וניקוי עם כל חומר. לחדרי עבודה או חדרי ילדים מומלץ על וילון בציפוי אקרילי מאחר וזה דוחה אבק. היתרון הבולט של וילון זה הוא האפשרות למשחק אור וצל לפי צורך.

ווילון סאן סטריפ

וילון סאן סטריפ למשרד – ווילונות לב ראשון לציון

בנוסף לשלושת סוגי וילונות אלה, קיימים בשוק סוגים נוספים פחות נפוצים לשימוש הרחב.

וילון גלילה – מיועד בדר"כ למשרדים (פחות מומלץ למטבח) ועשוי מחומר PVC  המגיע בשני אופנים: וילון שמגיע בצורת בלקהאוט BlackOut או וילון כרשת צרפתית (בד רקום שתי וערב). לבלקהאוט יתרון גדול של החשכת החלל לחלונות ללא תריסים, והרשת הצרפתית נפוצה לרוב במסעדות הן בגלל הנראות וכן עקב ההפרדה האטומה המגיעה מצפיפות החומר. בעבר הוסיפו שכבה פנימית של בד כהה לווילונות נשפכים אך החיסרון בשיטה זו היה שהווילון נראה מגושם וכי לא ניתן היה לבצע החשכה בווילון בהיר מאחר והבד הכהה היה משתקף דרכו. לאור זאת, וילון גלילה בלקהאוט הינו פתרון נהדר לחלון בסלון ללא תריסים. סוגי בדים נוספים הינם בדים דקורטיביים עם הדפסים או בדים חלקים שעושים הצללה ברמות שונות, תלוי בעובי הבד.

וילון פנלים – מקור ההשראה לווילון זה מגיע מהעיצוב היפני. מדובר בווילון מינימליסטי ונקי המיועד בדר"כ לוטרינה בחלל הציבורי. היתרון הבולט של הווילון הוא שניתן לעשות משחק בצבעים וטקסטורות עם הפנלים וכן משחקי אור וצל.

אז מה תערוכת הטקסטיל בפרנקפורט מחדשת לנו לשנת 2018?

אלה בורקין, בעלת חנות "וילונות לב" מזה 25 שנה בראשון לציון, וכן יבואנים של בדים שונים מרחבי העולם, ביקרה השנה בתערוכת הטקסטיל הבינלאומית בפרנקפורט על מנת לזהות טרנדים חדשים בתחום הווילונות שייכנסו לשוק השנה. היא מספרת: " הטרנד החדש שבלט בתערוכה היה וילונות נשפכים שתפורים למעלה על סרטי כיווץ שונים בעלי צורות שונות. למעשה מדובר בווילון נשפך שהקפלים שלו פחות מסודרים ויותר חופשיים. עוד ניתן לראות כי הצבעים ששולטים בעולם הווילונות כבר לא גווני הלבן המוכר והידוע כי אם גווני המוקה למיניהם".

עולם הווילונות עשיר ומגוון בבדים, טקסטורות, צבעים וסוגים. לכל סוג יש יתרון כך שיתאים לחלל וחלון ספציפי. חשוב לתת את הדגש בהתאם לסגנון העיצובי שנבחר וכן כדאי ומומלץ להתייחס לנושא התחזוקה כך שיהיה קל ונח לניקיון. אז עכשיו, בטרם בואכם לרכוש ווילונות לחלל הבית, קיבלתם טיפים חשובים שיסייעו לכם לבצע את הבחירות הנכונות ביותר.

רוצים לדעת עוד על תערוכת הטקסטיל? מוזמנים להתרשם מאתר תערוכת הטקסטיל Heimtextil