תערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו

פוסקריני Foscarini

שבוע העיצוב במילאנו כולל בתוכו את תערוכת העיצוב Salone del mobile. תערוכה זו מתקיימת מידי שנה בחודש אפריל ואליה מגיעים מאות אלפי אנשים מרחבי העולם. בתערוכה ניתן לראות רשתות מאיטליה הגדולה וגם כאלה מחוץ לה אשר באו להראות לעולם את ההתקדמות העיצובית והטרנדים החדשים בעולם עיצוב הבית, המשרד והמטבח.

כסאות שחורים

תערוכת העיצוב – Salone del mobile מילאנו 2016

גם אני, כחלק מקהילת המעצבים בישראל, מצאתי את עצמי על טיסה למילאנו הקטנה לטעום מן התערוכה המדוברת ביותר בעולם העיצוב. ההתרגשות הייתה בשיאה אך לא יכולתי לחזות את גודל העוצמה בחלל עיצובי להפליא כמו זה. בעוד החללים היו גדולים ומרווחים, הדגש בעיצוב היה עד לפרט הקטן ביותר, שם באמת הבנתי את המשפט הידוע כי "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים".

השוטטות בין הביתנים השונים חשפה אותי לעולם גלובלי מטורף של עיצוב חללים שונים בניהם מטבחים, חדרי שינה, חדרי אירוח, משרדים ועוד. בכל חלל ניתנו דגשים לאלמנטים של  תאורה, צבע, חיבור בין חומרים ותכנון חדש ועדכני, בעיקר בפרטי נגרות במטבח ובמתן פתרונות לחדרי ארונות. ככל ששוטטתי יותר כך הבנתי שאין לזה סוף. הרגשתי כמו עכבר בעיר הגדולה והשוקקת שרק מחפש את דרכו לחקור ולאסוף מידע בתוך כל הטירוף העיצובי, ההמון הנוהר והזרימה הבלתי פוסקת מכל כיוון שמיים אפשרי.

טום דיקסון 1

טום דיקסון

נול

מדובר בעולם ומלואו של עיצוב חללים  על ידי החברות הגדולות ביותר באיטליה ובעולם כולו. בניהם וולטר נול Walter knoll, טום דיקסון Tom Dixon פוסקריני Foscarini, דומאני Domani, רוברטו ג'יובאניני Robberto Giovannini, ארקול Ercol, פראטינה Fratina, מטבחי ריפרה Rifra הידועים במילאנו ועוד.

אז אם אתם באים מתחום העיצוב או אולי רק מתעניינים

טום דיקסון 2

תערוכת העיצוב – Salone del mobile מילאנו 2016

כחלק מתחביב, אין ספק שתערוכת העיצוב במילאנו בשבילכם! התערוכה תעשיר אתכם ביצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסה בעולם רווי מעצבים בו אנו חיים. רצוי להגיע מוכנים, לרכוש כרטיסי כניסה לתערוכה מראש וכן ניתן לרכוש גם כרטיסי תחבורה ציבורית מראש בעלות נמוכה יותר. כדאי להתאכסן בקרבת מקום לתחבורה ציבורית שלא עולה על חצי שעה נסיעה ברכבת לתערוכה, אחרת אתם עשויים להגיע מותשים. חשוב לקחת בגדים נוחים ונעליים שטוחות, ומי שממש אוהב לצלם אז כדאי לקחת גם מטען נוסף או סוללה נוספת למצלמה.

מומלץ להגיע לתערוכה עם ראש נקי ממחשבות ולמצוא עצמכם מתענגים מכל חלל וחלל כי השילוב של כל החומרים יחדיו ביחד עם התאורה וחיפויי הקירות מביאים לצירופי אושר שלא ניתן להסביר במילים.

תהנו!